БЕЛ

https://ucha.se/watch/10568/segashno-vreme-na-glagola–/urok/32732 \\сегашно – време на глаголите

https://ucha.se/watch/10491/chasti-na-rechta-nachalen-pregovor/urok/32729 – части на речта

Човекът и природата

https://ucha.se/watch/1752/Razmnozhavane-rastezh-i-razvitie-na-zhivotnite

https://ucha.se/watch/1752/Razmnozhavane-rastezh-i-razvitie-na-zhivotnite/urok/34034

https://ucha.se/watch/1753/Test–Osnovni-zhizneni-protsesi/urok/34035

Английски език

Хореография

МАТЕМАТИКА

https://ucha.se/watch/10986/namirane-na-neizvesten-delitel/urok/31890

https://ucha.se/watch/10979/delenie-na-sbor-s-chislo-svoystva-na-delenieto/urok/31891

ЧОВЕК И ПРИРОДА

Музика

Компютърно моделиране

Английски език

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК

https://ucha.se/watch/10558/minalo-vreme-na-glagola/urok/32733

МАТЕМАТИКА

https://ucha.se/watch/10889/geometrichni-tela-/urok/31860

https://ucha.se/watch/10990/namirane-na-strana-na-pravoagalnik-po-dadeni-litse-i-drugata-strana/urok/35962

https://ucha.se/watch/10906/litse-na-pravoagalnik/urok/31881

ХОРЕОГРАФИЯ

ФУЧ

Здравейте деца! 

 Ще припомняме хорцата които сме репетирали до този момент.   

https://www.youtube.com/watch?v=V8eVBrs70t0    –   Кулско хоро

https://www.youtube.com/watch?v=U70U3F-PeNs   –  Граовско хоро.

    https://www.youtube.com/watch?v=ruh7T1DKT_I   –  Малешевско хоро.

   https://www.youtube.com/watch?v=KqgnvL80Zyg   – Чичово хоро.

 https://www.youtube.com/watch?v=2Bw https://www.youtube.com/watch?v=Gz92r17wM2o  -Арап хоро.   Припомнете си тактовите размери, и от коя област е всяко хоро.Бъдете здрави! Физическо възпитание и спорт комплекса  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  и упражнението планг 2 пъти по 60 секунди  https://www.youtube.com/watch?v=XmBYT9giy5Y

Математика

https://ucha.se/watch/7344/umnozhenie-na-chislata-nad-1000-s-dvutsifreno-chislo/urok/31896https://ucha.se/watch/7357/umnozhenie-na-chislata-nad-1000-s-dvutsifreno-chislo-vazhni-zadachi/urok/31896   

Човекът и обществото


https://ucha.se/watch/10652/balgarskata-darzhava-i-obshtestvo-do-1989-g/urok/33698
https://ucha.se/watch/10690/republika-balgaria-na-granitsata-na-dva-veka/urok/33699   

ФВС

Математика

https://docs.google.com/presentation/d/1NxIZ1yW8GTw9tVuAc5V5xkhuZOPJGgKZ_d9AshlSXkM/edit?usp=sharing

Български език

https://ucha.se/watch/2285/Zapetai-v-slozhnoto-izrechenie/urok/32723

Математика

https://ucha.se/watch/10929/umnozhenie-na-chisla-do-1000-s-ednotsifreno-chislo-pregovor-chast-2/urok/35941

Английски език

Музика

Здравейте, ученици! Отворете на стр. 45 учебника. Заглавието на урока е Клавишни инструменти. Напишете е тетрадките следния план на урока:
1. Начин на звукоизвличане чрез клавиши:   А) клавишни-ударни   Б) клавишни духови
2. Кои инструменти са клавишни?   пиано, акордеон, орган, кийборд
3. Старинни клавишни инструменти:   клавесин и челеста. Те идват от епохата на барока.
За домашно да  чуят тембъра на всеки инструмент по отделно на орган, пиано, клавесин, акордеон и кийборд. Отговорете на въпросите за домашно и чуйте от YouTube кукерски танц в напишете информация какъв обичай е, кога, къде и от кого се изпълнява
Отговорите да се изпратят на имейл: mileno6ka@abv.bg

БЕЛ

https://ucha.se/watch/10587/badeshte-vreme-na-glagola-/urok/32734

Човек и Природа


ЧП  https://ucha.se/watch/10956/zhivotat-vav-vodata/urok/34039

ФВС

Английски език

Музика

1. Измислете и напишете на петолинието 4 такта мелодия в размер 3/4. Използвайте четвъртини, половини, осмини, съответните паузи и половина с точка, която трае 3 времена.
2. Напишете нота “ ре“ като цяла нота, нота „сол“ като четвъртина, нота “ си“ като осмина и горно „до“ като половина.
3. Напишете схемата на ръченицата – на колко се брои (дялове).
4. Каква е ролята на диригента, който дирижира вид оркестър?
5. В какъв размер е Пайдушко хоро?
Отговорите да се изпратят на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Човек и природа и Математика

https://ucha.se/watch/7357/umnozhenie-na-chislata-nad-1000-s-dvutsifreno-chislo-vazhni-zadachi/urok/31896   Математика
https://ucha.se/watch/10956/zhivotat-vav-vodata/urok/34040 ЧП

Технологии и предприемачество

Английски език

Компютърно моделиране

БЕЛ Математика

https://ucha.se/watch/10753/pismen-otgovor-na-vapros-kam-nehudozhestven-tekst/urok/32760    БЕЛ

https://ucha.se/watch/7358/umnozhenie-na-ednakvi-dvutsifreni-chisla-s-tsifra-na-edinitsite-5/urok/31897  Математика

Хореография

   Здравейте деца! Продължаваме с Добруджанска етнографска област.Бит,стил и характер.Териториално положение,костюми,Начина по който изразяват живота си в танц. Прилагам ви разработен материал,който да прочетете,и върху който ще обсъщдаме тогава когато ще бъдем пак в училище.                                                                                                         Добруджа има важна икономическа, политическа и културна роля  в историята на Балканския полуостров и Югоизточна Европа още от най-дълбока древност. Тази територия се характеризира с изключителна плодородност на земята, идваща от специфичната природо-географска среда  – между долното течение на Дунав, неговата делта и Черноморското крайбрежие. Условно някои етнографи и фолклористи приемат, че Добруджа се намира на север и североизток от линията Русе, Разград, Шумен, Провадия и Варна. – „житница” на България.

Коренните жители на Добруджа, които никога не са напускали земята си, са останали в крайдунваските селища в Силистренско и Тутраканско и се наричат гребенци, елийци, хърцои. Основен поминък на коренните жители и на преселниците са животновъдството и земеделието. Отглежда се пшеница и други култури, от които идва названието на Добруджа Добруджа, както и в останалите фолклорни области, също има отделни етнографски групи, които пазят музиката, песните и инструменталните мелодии на своите предци. Тези групи взаимно си влияят като обогатяват добруджанския народностен стил. И тук жените пеят повече от мъжете, които пък от своя страна боравят с музикалните инструменти.

В Добруджа се открива тракийски репертоар, което доказва потомството на тракийското население по тези земи.

Типична за този район е бавната добруджанска песен – безмензурна и богато орнаментирана. Кавалът намира своето приложение в мелодиите на песните.

Добруджанците предпочитат битовите новели, които описват живота в неговото многообразие. Народните песни като цяло са едногласни.

Инструменталната музика заема значително място. И тук инструментите са заменили песента. Най-разпространени са кавалът, гайдата и гъдулката. Кавалът се среща повече в източните райони на областта. Гъдулката е популярна в крайдунавските селища, а гайдата е разпространена в източните райони – край Черно море. ародните обичаи в Добруджа се отличават с богатство и многообразие на формите и специфичен начин на изява. Народът тук изпълнява редица обичаи, свързани със земеделско-пастирския поминък. Те са породени от вярата, че с тяхното изпълнение ще се увеличи плодородието и ще бъдат предпазени от природните стихии.

Носиите в Добруджа са предимно женска сукманена и мъжка чернодрешна. Появяват се тук през първата половина на XIX век, във връзка с масово преселване на населени от Тракия и Източна Стара планина по време на руско-турските войни. Тези носии се налагат над местните двупрестилчена и белодрешна носия. Забражданията е Добруджа са различни. Присъщи за забражданията са плътното обвиване на главата и покриването на шията и раменте, дори на части от гърба. Принадлежностите за обуване  са черно, силно набрани калци, зада изглежда кракът дебел – според местните естетически норми. Използват се и калцуни и терлици. Обуват се меки кожени обувки – месьове и чехли.Мъжкият старинен летен костюм е съставен от туникообразна риза и памучни бели гащи с много широки крачоли, стигащи до глезените. Зимният костюм е допълван с гащи от вълнен бял цвят и горни дрехи от бял вълнен плат, слабо клинати, къси до под кръста с очертани трапецовидни полета по предниците. В края на XVIII и началото на XIX век чернодрешната носия постепенно измества този костюм.Добруджанските народни танци са заемали важно място в обществения и домашния живот на народа. Добруджанският изпълнителски стил се характеризира с подчертано освобождаване на тялото, раздвижени рамене, освободени ръце и склонност към пластичен и изразителен жест.

Движенията на добруджанеца са съсредоточени предимно в краката. Той танцува приклекнал или приседнал, с корпус често наклонен напред или назад. Акцентите в движенията са насочени главно надолу, към земята – това разкрива връзката на добруджанеца със земята. В по-малка степен акцентите са насочени нагоре, след което веднага следват движения насочени надолу.

Голямо участие в танца из Добруджа взимат ръцете със специфична пластична линия, ясно изразена и в мъжките и в женските танци със прилики и отлики. Движенията при мъжете са с голяма амплитуда и наситени с много сила, особено раздвижени в Ръченика  и в хвата за длани със свити лакти, ритмично разлюляни напред и назад в Ръка, дори в предната плетеница на хвата при Сборенката. Движенията на ръцете при жените са много меки, плавни, с гъвкави китки и освободени от напрежение лакти. Ръцете показват движенията на житните класове разлюляни от вятъра.

Типични за добруджанския стил е играта на тялото и раменете както при жените, така и при мъжете. При жените има много грациозност и сдържаност /Данец, Ръка/, а при мъжете има подчертана вътрешна сила,освободени и разкърешни рамене /Ръченик, Опас, Сборенка/.  Ето  едно хорце  –  https://www.youtube.com/watch?v=2Bwte5VeZRI :  А ето и едно типично хоро за този регион  – Буенек хоро  –  https://www.youtube.com/watch?v=DRKqmyVh0eU       Бъдете здрави!

ФУЧ Хореография

Здравейте деца! Продължаваме с хорцата .  Пайдушко хоро –  https://www.youtube.com/watch?v=IJu-W9JSOCo  ,  Еленино хоро  –   https://www.youtube.com/watch?v=3TjTfCiomhc ,  Дайчово хоро  –   https://www.youtube.com/watch?v=TtnYFUSpp5c И пак Кулско хоро  –   https://www.youtube.com/watch?v=V8eVBrs70t0 Бъдете здрави!

ФВС

https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI и 2 пъти по 35 секунди Планк на лакътна опора  https://www.youtube.com/watch?v=vyoFRGc5KvU .Изпращайте вашите снимки и клипове на Вайбър и имейл.

Математика Човекът и обществото

https://ucha.se/watch/7344/umnozhenie-na-chislata-nad-1000-s-dvutsifreno-chislo/urok/31897https://ucha.se/watch/7357/umnozhenie-na-chislata-nad-1000-s-dvutsifreno-chislo-vazhni-zadachi/urok/31897 Математика
https://ucha.se/watch/10691/tehnichesko-obnovlenie-i-kultura-prez-20-vek/urok/33700     ЧО

Български език

Математика

https://www.smartest.bg/Spasova-Rz/test-3699?fbclid=IwAR1i8tecGAnASnkDs9n7sMo9qDcE1hPW6NlZXvUs6A5LekMxgRSlDTfaOjM

Музика

Здравейте ученици! Отворете учебника на стр. 48,49. Запознайте се с информацията за концерт и отговорете писмено на въпросите:По какво се Различават концертите? Как трябва да се държи публиката и как трябва да е облечена? Какви концерти се посещавалини как сте се чувствали? Чуйте пиесите: “ Мама“ из детски албум на Чайковски и “ Аве Мария“ на Шуберт. След това отговорете на въпросите за тях в края на страницата. Чуйте песента „Пролетта е дошла“. Учете да я пеете. Чуйте “ На пролетта“ на Григ и „Пролет“ из годишните времена на Вивалди. Какво настроение добивате от двете пиеси.За домашно на тема Пролетно вдъхновение създайте стихотворение или рисунка по избор.
Всичко да се изпрати на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Английски език

БЕЛ

https://www.bnt.bg/bg/a/bel-svmestnata-upotreba-na-glagolni-vremena 

Човек и природа

ИУЧ Хореография

Здравейте деца!   Ще припомняме хорцата които сме репетирали до този момент. https://www.youtube.com/watch?v=R4X9dUlbCp0  , https://www.youtube.com/watch?v=_sk8Lxl1P2Y ,  https://www.youtube.com/watch?v=WRdifDUq2EA    Припомнете си тактовите размери,и от коя област е всяко хоро.Бъдете здрави!

Английски език

Човек и Природа

https://www.youtube.com/watch?v=w773krE99e0
https://www.slideshare.net/vesiii/29-4-43732927

Английски език

Компютърно Моделиране

Музика

Здравейте ученици!Отворете учебника на стр. 50.: Напишете в тетрадките заглавието на урока „Земята – наш общ дом“. Опитайте се да пуснете песните от учебника в YouTube, ако ги няма тези, намерете други по следния ред, арменска, ромска, еврейска и руска. След това напишете по какви изразни средства на музиката се различават песните. 
Да се изпрати на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

БЕЛ

Хореография

  Здравейте деца! Днес ще ви дам почивка от четене и танцуване. Искам да видите този филм,който е произведение на ансамбъл “ Филип Кутев “ .  Музиката е на големия композитор,на който е именуван ансамбъла , дългогодишен художествен ръководител –  Филип Кутев . А постановката и хореографията са на Маргарита Дикова – първия главен хореограф на ансамбъла .  Насладете се на това прекрасно произведение.    Първа част –  . https://www.youtube.com/watch?v=pB48ZN1ECUM , и втора част –  https://www.youtube.com/watch?v=g7A4CWk9-Ko , и трета част –  https://www.youtube.com/watch?v=SDB4tiKZdwE   Бъдете здрави!

ФУЧ

Здравейте деца!    Пускам ви няколко хорца.    https://www.youtube.com/watch?v=IJu-W9JSOCo   https://www.youtube.com/watch?v=ruh7T1DKT_I  ,     https://www.youtube.com/watch?v=KqgnvL80Zyg     ,  https://www.youtube.com/watch?v=2Bwte5VeZRI , , https://www.youtube.com/watch?v=V8eVBrs70t0.

Английски език

БЕЛ

Човек и общество

ФВС

– За 03.04 – 1. Загрявка с тези упражнения – https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI    2.Упражнението Китайско столче – 2 пъти по 35 секунди  https://www.youtube.com/watch?v=PqhssD5ErBE   3. Стречинг за край.

Математика

https://bg.khanacademy.org/math/4-klas/xba816fbbe89aee0b:umnozhenie-i-delenie-na-mnogotsifreno-chislo-s-dvutsifreno/xba816fbbe89aee0b:umnozhenie-s-dvutsifreno-chislo/v/multiplication-7-old-video-giving-more-examples?modal=1