Математика

География

БЕЛ

Музика

Задачата за 17.03 е да напишат есе със заглавие „Народната музика на балканите“ (България, Турция, Гърция и др.). Да наблегнат на общите черти и как им въздейства емоционално. Време за работа: 45 минути. 
Готовите есета да се изпратят на имейл: mileno6ka@abv.bg

Технологии и предприемачество

МАТЕМАТИКА

Музика

История

Информационни технологии

Английски език

ЧОВЕКЪТ И ПРИРОДАТА

Желязо. Свойства на Желязото

  1. Какви свойства има желязото- виж. Таблица 1
  2. Физични свойства
  3. Химични свойства
  4. Как се получава желязото.
  5. Къде се използва желязото.
  6. Как желязото влияе на здравето

Задачи:

  • Отговорете на задачите след урока.
  • Попълнете урок 42 от учебната тетрадка
  • По желание –  презентация, как желязото влияе на здравето.

ИЗОБРАЗИТЕЛНО ИЗКУСТВО

Прочетете урока за византийско изкуство от учебника на стр.58-63.След това нарисувайте птица или цвете като оформяте миниатюрни квадратчета, подобно на мозайка. Работете с материали по избор. Може да направите мозайката и с цветна хартия като изрязвате отделните елементи.Изпращам ви и няколко примерни снимки.
Това е линка към учебника –

  http://bg.e-prosveta.bg/fulldemo/HDQTLLarrE-851/102?page=58

История

Английски език

Физическо възпитание и спорт

1.Общо Развиващи Упражнения за загряване в начало.   2. упражнението – Планг 3 пъти по 75 секунди  https://www.youtube.com/watch?v=XmBYT9giy5Y  3. Стречинг за край.

Математика

Човекът и природата

Сравняване свойствата на желязото, кислорода и водорода

https://ucha.se/watch/2108/Zhelyazo-Svoystva-na-zhelyazoto/urok/8067https://ucha.se/watch/2087/Poluchavane-na-kislorod-Himichno-rahttps://ucha.se/watch/2088/Vodorod-Poluchavane-na-vodorod/urok/8065zlagane/urok/8063

БЕЛ

Уважаеми ученици от 6. а клас!

Задачи по литература за 20 март

От платформата Уча. се  гледайте видео уроците за М. Твен и двете части от романа „Принцът и просякът“. Решете и упражненията след тях. Те са с по15 въпроса и с оценка.

Можете, ако решите, да споделите с мен резултатите си на имейл:  n_ivanov1962@abv.bg

Спорна работа!

ФВС

Музика

   Тест по музика                            6 клас  
1. Какво жанр в музиката?   А) музикална форма   Б) вид музикално произведение   В) размер
2. Какво знаете за менуета?

3. Откъде произлизат старинните европейски танци?    А) от Средновековието    Б) от народния фолклор    В) от барока
4. Кой е най-известният композитор на на народни хора за духов оркестър в средна северна България?
5. Избройте всички народни инструменти, които се използват е Добруджанската фолклорна област.
6. Песента „Мятало Ленче ябълка“ е от:    А) Добруджа    Б) Северняшка област    В) Шопска област
7. Кое хоро е в размер 13/8 в средна северна България?

8. Кои песни са безмензурни в Северняшка област и с какво са характерни?

9. Камерният оркестър включва:    А) до 16 изпълненители    Б) до 30 изпълнители    В) до 5 изпълнители
10. Какво представлява А В А?

Време за решаване 45 минути
Отговорите да се изпратят на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Математика

https://docs.google.com/presentation/d/1NxIZ1yW8GTw9tVuAc5V5xkhuZOPJGgKZ_d9AshlSXkM/edit?usp=sharing

ФВС

учениците трябва да изпълнят следния комплекс   от ОРУ за започване на час  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2. Упражнението Китайско столче – 2 серии по 60 секунди   https://www.youtube.com/watch?v=PqhssD5ErBE .  Стречинг за край на часа.

Английски език

БЕЛ

за участниците в проект „НАУТИЛУС“

Здравейте!!  Днес   темата е за Едносемеделни растения-защитени видове.

ПРЕЗЕНТАЦИИТЕ   за другата седмица

https://ucha.se/watch/1785/Mnogoobrazie-na-pokritosemennite–Tsvetni–rasteniya-Chast-2/urok/19724

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%BE_%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%89%D0%B5

Човекът и Природата

Математика

Информационни технологии ИУЧ

За участниците в проект НАУТИЛУС

География

БЕЛ

Музика

Здравейте, ученици!Отворете учебникс на стр. 66 и 67. Заглавието е музикални жанрове. Напишете в тетрадките следния план:1. По какво се различават жанрове музика?2. Най- популярен жанр песента.3. Видове песни.4. Авторска песен- когато е създадена от композитор5. Народна песен- няма автор а е създадена от народа6. Патриотични песни- “ Край Босфора“
Напишете песента в тетрадките- заглавие, автор и текстИзбройте други патриотични песниНа стр. 67 заглавие „3- ти март“. Песента“ Къде си вярна ти любов народна“ я чуйте в YouTube и я пейте със записаЗа домашно отговорете на въпросите в края на стр. 67, чуйте българска рапсодия „Вардар“ и отговорете на въпроса свързан със произведението. Напишете презентация за Панчо Владигеров.
Ново понятие- Рапсодия
Отговорите и презентацияра да се изпратят на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Математика

ФВС

Следната кратка тренировка в домашни условия:  1.Учениците да направят този комплекс от ОРУ за започване на час   https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI   2. Упражнението Китайско столче – 3 серии По 45 секундиhttps://www.youtube.com/watch?v=PqhssD5ErBE  .  3.Стречинг за край на часа. О чаквам видеата и снимкте ви до края на деня. Те ще бъдат използвани единствено за проверка на задачата !

Математика

История

Информационни технологии

ФВС

 Кратка домашна тренировка: 1. Загрявка:https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI   2. 2 серии по 50 секунди Планк и 2 серии по 50 секунди Китайско столче.   3. Стречинг за край.Очаквам вашите снимки и клипове които ще видя само аз с учебна цел.

Английски език

Музика

Здравейте, ученици!Отворете учебникс на стр. 66 и 67. Заглавието е музикални жанрове. Напишете в тетрадките следния план:1. По какво се различават жанрове музика?2. Най- популярен жанр песента.3. Видове песни.4. Авторска песен- когато е създадена от композитор5. Народна песен- няма автор а е създадена от народа6. Патриотични песни- “ Край Босфора“
Напишете песента в тетрадките- заглавие, автор и текстИзбройте други патриотични песниНа стр. 67 заглавие „3- ти март“. Песента“ Къде си вярна ти любов народна“ я чуйте в YouTube и я пейте със записаЗа домашно отговорете на въпросите в края на стр. 67, чуйте българска рапсодия „Вардар“ и отговорете на въпроса свързан със произведението. Напишете презентация за Панчо Владигеров.
Ново понятие- Рапсодия
Отговорите и презентацияра да се изпратят на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Човекът и Природата

Изобразително Изкуство


26.03.2020; Прочетете урока за романско изкуство от учебника на стр.64-69.
Направете проект за стъклопис (витраж). Изберете си обект (цвете, животно, предмет),нарисувайте го и го оцветете. Не забравяйте да очертаете отделните парчета от витража с черен фулмастер или черна боя.
Изпращам ви изображения на витражи.
Ето линка към ел. учебник: http://bg.e-prosveta.bg/fulldemo/HDQTLLarrE-851/102?page=64

Математика

История

ФВС

 1. Да се наблегне и на загрявката  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2. 3 по 45 сек. планк на лакътна опора, 2 по 50 секунди Китайско столче. Упражненията се редуват, като след една серия Планк се прави почивка от 25 секунди и се започва една серия Китайско столче.  3. Стречинг за край. Изпращайте вашите снимки и клипове на Вайбър и имейл.

Английски език

Човекът и Природата

БЕЛ

Математика

Английски език

Музика

Здравейте ученици!Прегледайте презентацията за Добруджа и си запишете план в тетрадките за нея. Изпращам ви линк: https://www.youtube.com/watch?v=UWTgO8CV2X0&fbclid=IwAR1cs4fSKKvvKlXiza6rGSB4nVAMunQdEINg5c_VFeWmxDz6El0v7QxfKa4

Физическо възпитание и спорт

 За 30.03. Кратка тренировка:   

 1. Познатата загрявка –  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI

2.  Упражнението Бърпи –  https://www.youtube.com/watch?v=pXIHez2XTDM –  2 серии по 8 изпълнения. 2 серии по 12 лицеви опори

3. Стречинг за край.

БЕЛ

Шестокласници,

За 30 март

Упражнение върху изучените три нови сложни глаголни времена със задачи от учебната тетрадка по български език

Стр. 67/ зад. 1,2,3,4,5 – тестови задачи с един верен отговор

Стр. 71/ зад. 1,2,3,4,5,6 – тестови задачи с един верен отговор

Стр. 74/ зад. 1,2,3,4,5,6 – тестови задачи с един верен отговор

Стр. 73/ зад. 8

Стр. 76/ зад. 8

При тях си припомнете как се определя спрежението на глагола.

Правим го винаги в сегашно време, като спрягаме глагола във второ и трето лице, ед. число.

Ако звучи гласна –е – първо спрежение; ако звучи гласна – и –второ спрежение; ако звучат –а или –я-трето спрежение.

Снимайте решените задачи и ги изпращайте на имейла ми или в Школо.

За въпроси на телефона ми или в Школо.

Моля, работете с мисъл, отговорно и вярно!

Спорна работа!

Бъдете здрави!

Н. Иванов

Човекът и Природата

МАТЕМАТИКА

За участниците в проект НАУТИЛУС

Здравейте!!!

Днес темата е: Иглолистни-представители

https://ucha.se/watch/1678/Otdel-Semenni-Podotdel-Golosemenni/urok/19720

https://ucha.se/watch/1683/Mnogoobrazie-na-golosemennite-rasteniya/urok/19721

След като изгледате материалите,потърсете информация  за тис, ефедра, бял и черен бор, ела, смърч, черна мура, мамонтово дърво.

Под формата на презентации  изпратете на пощата

E -mail  v.lekowva_63@abv.bg

ИУЧ Информационни технологии

География

БЕЛ

Шестокласници,

За 31 март

Упражняваме

Времена, причастия, правописни и граматични правила

Три задачи от учебника

Стр. 91, упр. 2,3,7

Задачите имат за цел да оценят знанията Ви след приключване на раздела. В зад. 2, освен че ще определяте лице и число, ще записвате и ОСНОВНАТА ФОРМА НА ГЛАГОЛА!!!

Преди да започнете, преговорете отново уроците за причастия, мин. предв. време, бъд. време в миналото!!! Не забравяйте лицето, числото и времето на основната форма на глагола!!!

Успех!

Пожелавам Ви спокойна и вярна работа!

Бъдете здрави!

Н. Иванов

ПП

17 са текстовите задачи, които решавахте от учебната тетрадка. За да сте сигурни, че сте усвоили формите на трите сложни времена, не бива да сте допуснали повече от 2-3 грешки. Всеки може да направи справка с отговорите, които съм приложил след задачите.

Математика

ФВС

За 01.04 – 1. Загрявка с познатия комплекс –  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2.Бърпи – 2 серии по 8 – по избор според индивидуалните възможности на всеки. За начинаещи –https://www.youtube.com/watch?v=dZgVxmf6jkAКласическо –  https://www.youtube.com/watch?v=pXIHez2XTDM3. 3 серии по 8 лицеви опори.  4. Стречинг за край.

Технологии и предприемачество

Математика

История

Английски език

Информационни технологии

ФВС

За 02.04  1. Загрявка –  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2. Редуват се – 3 серии по 8 лицеви опори, 2 серии по 8 бърпита – за начинаещи  https://www.youtube.com/watch?v=dZgVxmf6jkA  или класическо  https://www.youtube.com/watch?v=pXIHez2XTDM – изберете според възможностите си. 3. Стречинг 

Музика

Да се направи презентация за Добруджанска фолклорна област. Да се изпрати на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Изобразително Изкуство

Задача за 02.04.2020Прочетете урока за готическо изкуство от учебника на стр.70-75.
 Направете проект за розета. Розетата е характерен елемент за готическите катедрали и представлява кръгъл прозорец с концентрично разположени фигури изпълнени със стъклопис. Задачата може да бъде изпълнена цветно или графично.
Ето линка към ел. учебник:   https://bg.e-prosveta.bg/fulldemo/HDQTLLarrE-851/102?page=70
Очаквам  снимки на рисунките ви. Приятна работа!
Прикачвам изображения на розети.

Математика

Човекът и природата

История

Английски език

ФВС

– За 03.04 – 1. Загрявка  2.Редуват се 3 серии по 6 бърпита  – изберете 1 вариант от вече познатите според възможностите ви.  3. 3 серии по 8 лицеви опори. Между всяка серия има по 30 секунди почивка.  4. Стречинг.

БЕЛ

Шестокласници,

Задачата за 3 април

Тема

ЧАСТИЦИ /стр. 83 в учебника по БЕ/

Преписвате в тетрадките си частите на речта, след това и таблицата с видовете частици. Под нея, в дъното на страницата, има пунктуационно правило. Моля, запишете го с NB!

Домашната работа е упр. 1 на стр. 84. Само изваждате от него частиците, без да ги определяте! Работете внимателно и точно!

Написаното в тетрадките изпращайте на имейла ми.

Не забравяйте, че съм изпратил в Школо на 1 април свои бележки с обобщение на времената на глагола. МОЛЯ, препишете си ги в тетрадките! ВАЖНО Е!

За въпроси на телефона ми или в Школо.

Имам едно предложение към Вас. Ако решите и имаме връзка, всеки вторник, от 13 до 14 часа, в Skype мога да давам кратки консултации по Ваши въпроси по учебния материал. Никнеймът ми е gazara279. Ако стане, ще се радвам да Ви помагам!

Не спирайте да работите отговорно и вярно!

Бъдете здрави!

Н. Иванов

Математика

Английски език

Човекът и природата

Музика

Здравейте ученици! Отворете учебника на стр. 73. Напишете в тетрадките урока “ Музикално фолклорни области- обобщение“. Чуйте музикалните примери от страницата в YouTube и отговорете писмено на въпросите след тях. Преговорете материала за 3- те фолклорни области-Шопска, Северняшкаи Добруджанска. Приятна работа! 
Да се изпрати на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

ФВС

За 6. 04 –  1. Стречинг за загрявка-    2. 2 пъти по 30 сек. бягане на място   3. 3 серии по 6 бърпита – за начинаещи или класическо- всеки да се съобрази с възможностите си.    4. 2 серии по 12 коремни преси.  5. Стречинг за край.  Между всички серии има по 30 секунди почивка.