Математика

Човекът и природата

Свойства на Веществата. Урок 35, стр. 80. Преговорете и решете задачите от страница 80.

БЕЛ

Технологии и предприемачество

Изобразително изкуство

 Нарисувайте маска (кукерска,венецианска, маска на герой от компютърна игра) и я оцветете с материали по избор. Може да бъде и графична.

МАТЕМАТИКА

Информационни технологии

Английски език

ФУЧ

Здравейте деца!   

Ще припомняме хорцата които сме репетирали до този момент.  

 https://www.youtube.com/watch?v=V8eVBrs70t0    –   Кулско хоро .  

https://www.youtube.com/watch?v=U70U3F-PeNs   –  Граовско хоро.   

 https://www.youtube.com/watch?v=ruh7T1DKT_I   –  Малешевско хоро.  

 https://www.youtube.com/watch?v=KqgnvL80Zyg   – Чичово хоро. 

https://www.youtube.com/watch?v=2Bwte5VeZRI  – Ръка хоро. 

https://www.youtube.com/watch?v=Gz92r17wM2o  – Арап хоро.  

Припомнете си тактовите размери,и от коя област е всяко хоро.

Бъдете здрави!

БЕЛ

Уважаеми ученици от 6. Б клас!

Задачи по литература за 19 март

От платформата Уча. се се гледат видео уроците за М. Твен и „Принцът и просякът“. След което се решават и упражненията след тях. Те са с по15 въпроса и с оценка.

Можете, ако решите, да споделите с мен резултатите си на имейл:  n_ivanov1962@abv.bg

Спорна работа!

ЧОВЕКЪТ И ПРИРОДАТА

Изтеглете файла

Сравняване свойствата на желязото, кислорода и водорода –

  • Решаване на задачи. Стр. 98 Урок 44.
  • Попълнете в учебната тетрадка поставените задачи и върнете отговор на e-mail: ou16_lekova@abv.bg

ИСТОРИЯ

Английски език

Физическо възпитание и спорт

1.Общо Развиващи Упражнения за загряване в начало.   2. упражнението – Планг 3 пъти по 75 секунди  https://www.youtube.com/watch?v=XmBYT9giy5Y  3. Стречинг за край.

Математика

ГЕОГРАФИЯ

ИЗОБРАЗИТЕЛНО ИЗКУСТВО

Прочетете урока за византийско изкуство от учебника на стр.58-63.След това нарисувайте птица или цвете като оформяте миниатюрни квадратчета, подобно на мозайка. Работете с материали по избор. Може да направите мозайката и с цветна хартия като изрязвате отделните елементи.Изпращам ви и няколко примерни снимки.
Това е линка към учебника –  

http://bg.e-prosveta.bg/fulldemo/HDQTLLarrE-851/102?page=58

ФВС

Музика

   Тест по музика                            6 клас  
1. Какво жанр в музиката?   А) музикална форма   Б) вид музикално произведение   В) размер
2. Какво знаете за менуета?

3. Откъде произлизат старинните европейски танци?    А) от Средновековието    Б) от народния фолклор    В) от барока
4. Кой е най-известният композитор на на народни хора за духов оркестър в средна северна България?
5. Избройте всички народни инструменти, които се използват е Добруджанската фолклорна област.
6. Песента „Мятало Ленче ябълка“ е от:    А) Добруджа    Б) Северняшка област    В) Шопска област
7. Кое хоро е в размер 13/8 в средна северна България?

8. Кои песни са безмензурни в Северняшка област и с какво са характерни?

9. Камерният оркестър включва:    А) до 16 изпълненители    Б) до 30 изпълнители    В) до 5 изпълнители
10. Какво представлява А В А?

Време за решаване 45 минути
Отговорите да се изпратят на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

История

Математика

https://docs.google.com/presentation/d/1NxIZ1yW8GTw9tVuAc5V5xkhuZOPJGgKZ_d9AshlSXkM/edit?usp=sharing

ФВС

1.учениците да направят този комплекс от ОРУ за започване на час  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2. Упражнението Китайско столче – 2 серии по 60 секунди   https://www.youtube.com/watch?v=PqhssD5ErBE .  Стречинг за край на часа.

БЕЛ

за участниците в проект „НАУТИЛУС“

Здравейте!!  Днес   темата е за Едносемеделни растения-защитени видове.

ПРЕЗЕНТАЦИИТЕ   за другата седмица

https://ucha.se/watch/1785/Mnogoobrazie-na-pokritosemennite–Tsvetni–rasteniya-Chast-2/urok/19724

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%BE_%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%89%D0%B5

Час на Класа

Здравейте, днес в часа на класа ще се разходим в Лувъра! Изпращам ви линк към виртуалната разходка:  https://www.youvisit.com/tour/louvremuseum

Човекът и Природата

Музика

Здравейте, ученици!Отворете учебникс на стр. 66 и 67. Заглавието е музикални жанрове. Напишете в тетрадките следния план:1. По какво се различават жанрове музика?2. Най- популярен жанр песента.3. Видове песни.4. Авторска песен- когато е създадена от композитор5. Народна песен- няма автор а е създадена от народа6. Патриотични песни- “ Край Босфора“
Напишете песента в тетрадките- заглавие, автор и текстИзбройте други патриотични песниНа стр. 67 заглавие „3- ти март“. Песента“ Къде си вярна ти любов народна“ я чуйте в YouTube и я пейте със записаЗа домашно отговорете на въпросите в края на стр. 67, чуйте българска рапсодия „Вардар“ и отговорете на въпроса свързан със произведението. Напишете презентация за Панчо Владигеров.
Ново понятие- Рапсодия
Отговорите и презентацияра да се изпратят на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Математика

Английски език

Човекът и природата

За участниците в проект НАУТИЛУС

БЕЛ

Математика

Технологии и предприемачество

ФВС

Следната кратка тренировка в домашни условия:  1.Учениците да направят този комплекс от ОРУ за започване на час   https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI   2. Упражнението Китайско столче – 3 серии По 45 секундиhttps://www.youtube.com/watch?v=PqhssD5ErBE  .  3.Стречинг за край на часа. О чаквам видеата и снимкте ви до края на деня. Те ще бъдат използвани единствено за проверка на задачата !

ИУЧ Изобразително изкуство

Направете поздравителна картичка като съчетаете рисунка и текст (Честита пролет ;Честит рожден ден или друго).Припомнете си наученото за шрифтовете. Използвайте украсни букви. Техниката за изпълнение е свободна. За ваше улеснение ви изпращам декоративни шрифтове.

Изобразително изкуство

 Прочетете урока за романско изкуство от учебника на стр.64-69.
Направете проект за стъклопис (витраж). Изберете си обект (цвете, животно, предмет),нарисувайте го и го оцветете. Не забравяйте да очертаете отделните парчета от витража с черен фулмастер или черна боя.
Изпращам ви изображения на витражи.
Ето линка към ел. учебник: http://bg.e-prosveta.bg/fulldemo/HDQTLLarrE-851/102?page=64

БЕЛ

Здравейте, шестокласници!

Задачи за 25 март

Запишете в тетрадката по литература заглавие:

                                       Христо Смирненски

От Уикипедия прочетете, написаното за него. Запишете в тетрадките интересни факти за живота и творчеството му, които са Ви направили впечатление.

Прочетете стихотворението „Братчетата на Гаврош“.

Моля, изпълнете, ПИСМЕНО, много съсредоточено зад. 9 на стр. 71.

Снимайте изпълнените задачи и ги изпратете като прикачен файл на имейл: n_ivanov1962@abv.bg

При сложни ситуации тел. 0888852231.

Бъдете здрави!

Н. Иванов

Математика

ФВС

 Кратка домашна тренировка: 1. Загрявка:https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI   2. 2 серии по 50 секунди Планк и 2 серии по 50 секунди Китайско столче.   3. Стречинг за край.Очаквам вашите снимки и клипове които ще видя само аз с учебна цел.

Английски език

ФУЧ Хореография

Здравейте деца! Продължаваме с хорцата .  Пайдушко хоро –  https://www.youtube.com/watch?v=IJu-W9JSOCo  ,  Еленино хоро  –   https://www.youtube.com/watch?v=3TjTfCiomhc ,  Дайчово хоро  –   https://www.youtube.com/watch?v=TtnYFUSpp5c И пак Кулско хоро  –   https://www.youtube.com/watch?v=V8eVBrs70t0 Бъдете здрави!

БЕЛ

Шестокласници!

Задачи за 26 март

От Уча се

Видео урокът за „Автобиография“ на Бр. Нушич. И откъса „Урок по география“

Тестът към него.

В тетрадките факти за автора, които може да записвате, докато гледате видеото.

Резултати на имейла ми.

За въпроси на телефона ми.

Моля, работете задълбочено и качествено!

Времето го изисква от всеки!

Н. Иванов

Математика

История

Информационни технологии

ФВС

 1. Да се наблегне и на загрявката  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2. 3 по 45 сек. планк на лакътна опора, 2 по 50 секунди Китайско столче. Упражненията се редуват, като след една серия Планк се прави почивка от 25 секунди и се започва една серия Китайско столче.  3. Стречинг за край. Изпращайте вашите снимки и клипове на Вайбър и имейл.

Английски език

Изобразително изкуство

адача за 27.03.2020  
Прочетете урока за романско изкуство от учебника на стр.64-69.
Направете проект за стъклопис (витраж). Изберете си обект (цвете, животно, предмет),нарисувайте го и го оцветете. Не забравяйте да очертаете отделните парчета от витража с черен фулмастер или черна боя.
Изпращам ви изображения на витражи.
Ето линка към ел. учебник: http://bg.e-prosveta.bg/fulldemo/HDQTLLarrE-851/102?page=64

Математика

История

География

Музика

Здравейте ученици!Прегледайте презентацията за Добруджа и си запишете план в тетрадките за нея. Изпращам ви линк: https://www.youtube.com/watch?v=UWTgO8CV2X0&fbclid=IwAR1cs4fSKKvvKlXiza6rGSB4nVAMunQdEINg5c_VFeWmxDz6El0v7QxfKa4

Физическо възпитание и спорт

 За 30.03. Кратка тренировка:

    1. Познатата загрявка –  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI

2.  Упражнението Бърпи –  https://www.youtube.com/watch?v=pXIHez2XTDM –  2 серии по 8 изпълнения. 2 серии по 12 лицеви опори

3. Стречинг за край.

БЕЛ

Шестокласници,

За 30 март

Упражнение върху изучените три нови сложни глаголни времена със задачи от учебната тетрадка по български език

Стр. 67/ зад. 1,2,3,4,5 – тестови задачи с един верен отговор

Стр. 71/ зад. 1,2,3,4,5,6 – тестови задачи с един верен отговор

Стр. 74/ зад. 1,2,3,4,5,6 – тестови задачи с един верен отговор

Стр. 73/ зад. 8

Стр. 76/ зад. 8

При тях си припомнете как се определя спрежението на глагола.

Правим го винаги в сегашно време, като спрягаме глагола във второ и трето лице, ед. число.

Ако звучи гласна –е – първо спрежение; ако звучи гласна – и –второ спрежение; ако звучат –а или –я-трето спрежение.

Снимайте решените задачи и ги изпращайте на имейла ми или в Школо.

За въпроси на телефона ми или в Школо.

Моля, работете с мисъл, отговорно и вярно!

Спорна работа!

Бъдете здрави!

Н. Иванов

Час на класа

Здравейте деца! Днешната ни виртуална разходка ще бъде в най-големия руски музей-Ермитажа. Надявам се да ви хареса!

https://pano.hermitagemuseum.org/3d/html/pwoaen/main/#node338

Човекът и Природата

МАТЕМАТИКА

за участниците в проект „НАУТИЛУС“

Здравейте!!!

Днес темата е: Иглолистни-представители

https://ucha.se/watch/1678/Otdel-Semenni-Podotdel-Golosemenni/urok/19720

https://ucha.se/watch/1683/Mnogoobrazie-na-golosemennite-rasteniya/urok/19721

След като изгледате материалите,потърсете информация  за тис, ефедра, бял и черен бор, ела, смърч, черна мура, мамонтово дърво.

Под формата на презентации  изпратете на пощата

E -mail  v.lekowva_63@abv.bg

Музика

Здравейте ученици! Направете презентация на избран от вас изпълнител на народни песни от Добруджанска фолклорна област.
Презентациите да се изпратят на имейл: mileno6ka@abv.bg

Английски език

БЕЛ

Шестокласници,

За 31 март

Упражняваме

Времена, причастия, правописни и граматични правила

Три задачи от учебника

Стр. 91, упр. 2,3,7

Задачите имат за цел да оценят знанията Ви след приключване на раздела. В зад. 2, освен че ще определяте лице и число, ще записвате и ОСНОВНАТА ФОРМА НА ГЛАГОЛА!!!

Преди да започнете, преговорете отново уроците за причастия, мин. предв. време, бъд. време в миналото!!! Не забравяйте лицето, числото и времето на основната форма на глагола!!!

Успех!

Пожелавам Ви спокойна и вярна работа!

Бъдете здрави!

Н. Иванов

ПП

17 са текстовите задачи, които решавахте от учебната тетрадка. За да сте сигурни, че сте усвоили формите на трите сложни времена, не бива да сте допуснали повече от 2-3 грешки. Всеки може да направи справка с отговорите, които съм приложил след задачите.

Математика

Човекът и природата

ФВС

За 01.04 – 1. Загрявка с познатия комплекс –  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2.Бърпи – 2 серии по 8 – по избор според индивидуалните възможности на всеки. За начинаещи –https://www.youtube.com/watch?v=dZgVxmf6jkAКласическо –  https://www.youtube.com/watch?v=pXIHez2XTDM3. 3 серии по 8 лицеви опори.  4. Стречинг за край.

Технологии и предприемачество

ИУЧ Изобразително изкуство

Задача за 01.04.2020Запознайте се с натюрморти на различни художници, като в търсачката Google натиснете бутона Изображения и използвате ключовите думи  stillife  paintings .  Нарисувайте натюрморт по асоциация от разгледаните творби.Очаквам снимки на рисунките ви.

БЕЛ

Математика

Английски език

ФВС

За 02.04  1. Загрявка –  https://www.youtube.com/watch?v=jTuW0QjlvEI  2. Редуват се – 3 серии по 8 лицеви опори, 2 серии по 8 бърпита – за начинаещи  https://www.youtube.com/watch?v=dZgVxmf6jkA  или класическо  https://www.youtube.com/watch?v=pXIHez2XTDM – изберете според възможностите си. 3. Стречинг 

Музика

Да се направи презентация за Добруджанска фолклорна област. Да се изпрати на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg

Математика

Човекът и природата

Информационни технологии

ФВС

– За 03.04 – 1. Загрявка  2.Редуват се 3 серии по 6 бърпита  – изберете 1 вариант от вече познатите според възможностите ви.  3. 3 серии по 8 лицеви опори. Между всяка серия има по 30 секунди почивка.  4. Стречинг.

География

Изобразително изкуство

Задача за 03.04.2020Прочетете урока за готическо изкуство от учебника на стр.70-75.
 Направете проект за розета. Розетата е характерен елемент за готическите катедрали и представлява кръгъл прозорец с концентрично разположени фигури изпълнени със стъклопис. Задачата може да бъде изпълнена цветно или графично.
Ето линка към ел. учебник:

  https://bg.e-prosveta.bg/fulldemo/HDQTLLarrE-851/102?page=70


Очаквам  снимки на рисунките ви. Приятна работа!
Прикачвам изображения на розети.

Математика

История

ФВС

За 6. 04 –  1. Стречинг за загрявка-    2. 2 пъти по 30 сек. бягане на място   3. 3 серии по 6 бърпита – за начинаещи или класическо- всеки да се съобрази с възможностите си.    4. 2 серии по 12 коремни преси.  5. Стречинг за край.  Между всички серии има по 30 секунди почивка.

Музика

Здравейте ученици! Отворете учебника на стр. 73. Напишете в тетрадките урока “ Музикално фолклорни области- обобщение“. Чуйте музикалните примери от страницата в YouTube и отговорете писмено на въпросите след тях. Преговорете материала за 3- те фолклорни области-Шопска, Северняшкаи Добруджанска. Приятна работа! 
Да се изпрати на имейл адрес: mileno6ka@abv.bg