Прием в подготвителна група за пет и шест годишни в 16 ОУ “Райко Жинзифов”.
Обявяваме за учебната 2024/2025 година:
1 група за петгодишни и шестгодишни деца полудневен режим на обучение – 23 деца
ВАЖНО!!!
Съгласно Решение номер 82/22.02.2018 г. на Столичен общински съвет, приемът на деца в подготвителните групи в общинските училища се извършва през Информационна система за обслужване на детските заведения и подготвителните групи в училищата (ИСОДЗ и ПГУ).
Файлове:
Уважаеми родители,
Преходът от детската градина към първата училищна стъпка е един от най – съществените етапи в бъдещото развитие на децата. Този период на адаптиране и приобщаване към новата социална роля на бъдещ ученик, нерядко е свързана с резки промени в поведението на малкия човек.
Крачката, която трябва да направи детето е един гигантски скок, който трябва да бъде подпомогнат и толериран, както от педагозите, така и в семейството.
Малките ни приятели могат да разчитат на:
– Помощ при адаптацията с училищната среда;
– Запознаване с дневния режим;
– Правила за здравословни навици /стойка, зрение, хигиена, двигателна активност, хранене/;
– Създаване на ученически навици /особеностите на училищния ред, общуване с учители и съученици, подготовка за следващия ден – приготвяне на чантата и домашните/;
– Запознаване с учебните предмети и съдържание;
– педагогически съветник;
– ресурсни учители;
– логопед;
– медицинско лице;
– столово хранене
Работата на педагозите ни в подготвителната група е насочена към:
- Концентрация
Една от главните задачи на учителя е мотивирането на децата и задържането на вниманието им.
- Обучение и учене като игра или стратегиите на преподаване
Децата в подготвителната група учат и затвърждават учебния материал във вид на игра. Образователните цели и задачи са съсредоточени върху игрово – забавното и увлекателното, правейки ученето интересно и завладяващо вниманието на децата.
- Навици – в предучилищна възраст децата придобиват навици и усвояват правилата на поведение:
- да заемат правилна стойка на своите малки столчета и маси;
- да вдигат ръка и изслушват търпеливо;
- да вземат активно участие в учебните занимания (досущ като първокласници);
- да пишат, разказват, творят.
- Постигане на плавен психологически преход от възрастта на игрите към първи клас – начало на активната учебна дейност.
Български език: Обогатяване на активния речник на децата, правилно звукообразуване, формиране на граматически правилна и свързана реч. Началото ограмотяване.
Математика: Осмисляне основните математически операции – класификация, измерване, формиране на количествени представи за понятието “число”, запознаване със знаците.
Ориентиране в социалния свят и природата – природна и обществена среда. Запознаване със закономерностите на развитието на растителния и животински свят и грижите за опазването им. Взаимоотношенията между хората, общуване и култура на поведение. Празници, традиции, обичаи.
Скъпи родители, нека заедно с обич да преведем малчуганите през училищния праг и да им покажем, че не е страшно да пораснеш и поумнее