Биология и здравно образование
География
Изобразително изкуство
Годишен преговор.Преговор на разделите от учебника: Изкуство на Новото време и модерно и съвременно изкуство.
Химия и опазване на околната среда
История
География
Математика
Биология и здравно образование
Математика
Математика
География
Математика
Изобразително изкуство
Годишен преговор
Прегледайте от учебника следните раздели:Видове дизайн, Формите в изкуството-перспектива и цветова хармония и Човешкото тяло и неговите пропорции
История
Физика
География
Биология и Здравно образование
География
Математика
Изобразително изкуство
Задача за 12.06.2020
Проект за алафранга
Алафрангата е изографисана декоративна ниша в интериора на българската възрожденска къща. Най-често е засводена и има полукръгъл план. Покрита е с декоративна стенопис.Разположена е на най-видно място в къщата. В дъното на Алафрангата художниците изписват букети, вази с цветя, архитектурни пейзажи, хералдически изображения. Алафранга идва от ит. alla franca (по френски начин). Може да се отнася до украсата, до модата, до начина на живот.
Задача: Направете проект за алафранга.
История
История
Физика
ХООС
7кл.-ХООС-12-7-А-Б-В.odtМатематика
БЗО
7кл2ч-12сед-БЗО-7А7Б.odtГеография
Физика
Математика
Час на класа
Седемте-чудеса-на-античния-свят-7а-ЧКИстория
Математика
География
Математика
Изобразително изкуство
Задача за 05.06.2020
Проект за реклама на фолклорен празник.
Нашият народ се гордее с богато културно историческо наследство. Много съвременни творци изучават опита на майстори от миналото и го претворяват с обновено звучене. Възрожденската архитектура, шевиците от народните носии, алафрангите, чипровските килими, кукерските маски, богато орнаментираните дърворезби и пъстрата керамика са вдъхновение за съвременните художници, които черпят идеи от народното творчество.
Фолклорните празници и обичаи на всеки народ в най-силна степен съхраняват етническото му самосъзнание, самосъхранение и идентичност.
Задача: Направете проект за реклама на фолклорен празник, като в нея присъстват елементи от народното творчество–шевици, алафранги, възрожденска архитектура и др. Използвайте техниката на колажа или опитайте да направите дигитален проект.
История
ХООС
7-кл-ХООС-11сед-ХООС-7АМатематика ФУЧ
Математика ИУЧ
Математика
География
Физика
Математика
БЗО
БЗО-7А7ББЕЛ
Час на класа
История
Математика
БЗО
7-klГеография
Математика
Изобразително изкуство
Задача за 29.05.2020
Синтетични изкуства са театъра, киното,операта,балета, цирковото изкуство. Синтетичните изкуства въздействат комплексно върху зрителя поради съчетаването на различни изразни средства на изкуствата, чрез които те се създават–звук, движение,светлина, цветове, форми, пространство.Традиционните форми на синтез на изкуствата обединяват различни видове изкуства: изобразителни, литература, музика, танц.
Урока и репродукциите към него може да видите на стр.86–87 в учебника.
Задача: Направете проект за кино плакат, като може да използвате и техниката на колажа.
История
Физика
Музика
Здравейте ученици!
Урокът е „Музика и технологиите“.
1. Електронни технологии
2. Звукозапис в студио
ХООС
Здравейте ученици!
Днес темата е: СТРУСКТУРА И ПЕРИОДИЧНАТА ТАБЛИЦА
Урок обобщение и упражнение
=РАБОТА С УЧЕБНИК
БЕЛ
Време е за упражнение, ученици от седми А клас!
Или поне за тези, които решат…
Тестът е с отговори най-долу!!!
Решете, проверете и се самооценете!!!
Много добър УПРАЖНИТЕЛЕН ТЕСТ!!!
Особено при СЕРИОЗЕН подход към него!!!
Спорна работа!!!
Анализи и въпроси в утрешния час!
Комбиниран-тест-7-A-клас-НВОФУЧ Математика
ИУЧ Математика
Математика
География
Физика
Математика
НАУТИЛУС
nautilusБЗО
БЕЛ
География
Математика
БЕЛ ФУЧ
БЕЛ
Изобразително изкуство
Българско изкуство през втората половина на 20 век.
След 9.септември 1944г., когато България сменя политическия режим и попада под съветско влияние, изкуството петърпява много трансформации. Комунистическата власт поема контрола върху всички сфери на живота в държавата, включително и върху изкуството. Властта използва изкуството за политически цели. То има нови задачи–да утвърждава образа на новата власт, да създава мита за героите на новия строй, прикривайки и изопачавайки истината за живота в настоящето.
Изкуството през 50 и 60 год. е подчинено изцяло на вкуса и разбиранията на комунистическия елит. Основните теми са образите на партийните и държавните лидери, трудови сцени от заводи, митинги, манифестации, композиции с партизани.Изразните средства са ограничени. Властва социалистическия реализъм.
Изкуството през 70 и 80 год.
През този период са издигнати много мемориални комплекси, посветени на исторически събития и личности. Това са мемориалния к-с „Асеневци“ във Велико Търново, „Създателите на българската държава“ в Шумен и „Бранителите на Стара Загора“. Техен автор е скулптора Крум Дамянов.
В периода на социализма, въпреки контрола който държавата налага над художествения живот, има творци, които не се съобразяват и отказват да сътрудничат. Макар да присъстват рядко в организираните изложби тогава, тяхното творчество оказва сериозно влияние върху развитието на изкуството. Такива са Галин Малакчиев, Генко Генков, Лика Янко.
Урока и репродукциите към него може да видите на стр.80-83 в учебника.
Задача: Нарисувайте пейзаж в стила на Генко Генков или свободна нефигурална композиция в стила на Лика Янко.
Физика
Музика
Здравейте, ученици! Заглавието е „Музиката и медиите“1. Понятие на думата „медия“
2. Музиката като средство за общуване в древността
3. Разпространение на музиката в следващите епохи
4. Съвременно функциониране на музиката.
ХООС
Математика ИУЧ
5.-ИУЧ-ЗА-20-МАЙ-а-7аМатематика
География
Физика
Математика
БЗО
7кл-2ц-9сед-БЗО-7А7БТЕХНОЛОГИИ
История
Математика
НАУТИЛУС
БИОЛОГИЯ И ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ
БЕЛ
ТЕСТ-10-7aтест-1-за-7-ми-клас
по-жътва-тест-267a
БЕЛ
География
МАТЕМАТИКА
Изобразително изкуство
Задача за 15.05.2020
Изкуството през войните за национално обединение– 1912 -1918г.
Периодът в развитието на българското изкуство между 1912-1918г. е т. нар. военен период. Това са години в които България преживява три последователни войни: Балканската(1912-1913), Междусъюзническата (1913), и Първата световна война (1914-1918). Войните се отразяват на темите и сюжетите. Характерни за този период са баталната (изобразяване на военни действия) и историческа тематика.
Много художници са изпратени на фронта да отразяват военните събития.
Най-известните автори от този период са Ярослав Вешин, Симеон Велков, Димитър Гюдженов.
Изкуството между двете световни войни – 1919-1944.
1919г. се създава дружеството „Родно изкуство“. То застъпва идеята за създаване на изкуство със силно изразено национално звучене, използване на български символи и персонажи. Темите са от фолклора (легенди, митове, народни песни), а пейзажите представят природата и архитектурата на България. Авторите се вдъхновяват от средновековната живопис (икони) и от възрожденската щампа и дърворезба.
Най известни представители са: Иван Милев, Владимир Димитров–Майстора и Васил Захариев.
През 1931г. се създава Дружеството на новите художници. Художниците от това дружество следват европейските тенденции и се противопоставят на фолклорно-декоративния стил, характерен за „Родно изкуство“. Въвеждат се социални теми, започват да се изобразяват градски пейзажи и теми засягащи градския живот.
Най известни художници от този период са: Александър Жендов, Кирил Цонев, Иван Фунев
Вижте урока и репродукциите към него на стр.77-80 в учебника.
Задача:Изберете си картина на Владимир Димитров–Майстора, Иван Милев или Васил Захариев и я прерисувайте.