Физика

Математика

НАУТИЛУС

nautilus

БЗО

7кл1ч10сед.odt

БЕЛ

География

Математика

БЕЛ ФУЧ

БЕЛ

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download

Изобразително изкуство

Българско изкуство през втората половина на 20 век.
След 9.септември 1944г., когато България сменя политическия режим и попада под съветско влияние, изкуството петърпява много трансформации. Комунистическата власт поема контрола върху всички сфери на живота в държавата, включително и върху изкуството. Властта използва изкуството за политически цели. То има нови задачи–да утвърждава образа на новата власт, да създава мита за героите на новия строй, прикривайки и изопачавайки истината за живота в настоящето.
Изкуството през 50 и 60 год. е подчинено изцяло на вкуса и разбиранията на комунистическия елит. Основните теми са образите на партийните  и държавните лидери, трудови сцени от заводи, митинги, манифестации, композиции с партизани.Изразните средства са ограничени. Властва социалистическия реализъм.
Изкуството през 70 и 80 год.
През този период са издигнати много мемориални комплекси, посветени на исторически събития и личности. Това са мемориалния к-с „Асеневци“ във Велико Търново, „Създателите на българската държава“ в Шумен и „Бранителите на Стара Загора“. Техен автор е скулптора Крум Дамянов.
В периода на социализма, въпреки контрола който държавата налага над художествения живот, има творци, които не се съобразяват и отказват да сътрудничат. Макар да присъстват рядко в организираните изложби тогава, тяхното творчество оказва сериозно влияние върху развитието на изкуството. Такива са Галин Малакчиев, Генко Генков,  Лика Янко.
Урока и репродукциите към него може да видите  на стр.80-83 в учебника.
Задача: Нарисувайте пейзаж в стила на Генко Генков или свободна нефигурална композиция в стила на Лика Янко.

Физика

Музика

Здравейте, ученици! Заглавието е „Музиката и медиите“1. Понятие на думата „медия“

2. Музиката като средство за общуване в древността

3. Разпространение на музиката в следващите епохи

4. Съвременно функциониране на музиката.

ХООС

Математика ИУЧ

5.-ИУЧ-ЗА-20-МАЙ-а-7а

Математика

География

Физика

Математика

БЗО

7кл-2ц-9сед-БЗО-7А7Б

ТЕХНОЛОГИИ

История

Математика

НАУТИЛУС

БИОЛОГИЯ И ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ

БЕЛ

ТЕСТ-10-7a

тест-1-за-7-ми-клас

по-жътва-тест-267a

БЕЛ

География

МАТЕМАТИКА

Изобразително изкуство

Задача за 15.05.2020
Изкуството през войните за национално обединение– 1912 -1918г.
Периодът в развитието на българското изкуство между 1912-1918г. е т. нар. военен период. Това са години в които България преживява три последователни войни: Балканската(1912-1913), Междусъюзническата (1913), и Първата световна война (1914-1918). Войните се отразяват на темите и сюжетите. Характерни за този период са баталната (изобразяване на военни действия) и историческа тематика.
Много художници са изпратени на фронта да отразяват военните събития.
Най-известните автори от този период са Ярослав Вешин, Симеон Велков, Димитър Гюдженов.
Изкуството между двете световни войни – 1919-1944.
1919г. се създава дружеството „Родно изкуство“. То застъпва идеята за създаване на изкуство със силно изразено национално звучене, използване на български символи и персонажи. Темите са от фолклора (легенди, митове, народни песни), а пейзажите представят природата и архитектурата на България. Авторите се вдъхновяват от средновековната живопис (икони) и от възрожденската щампа и дърворезба.
Най известни представители са: Иван Милев, Владимир Димитров–Майстора и Васил Захариев.
През 1931г. се създава Дружеството на новите художници. Художниците от това дружество следват европейските тенденции и се противопоставят на фолклорно-декоративния стил, характерен за „Родно изкуство“. Въвеждат се социални теми, започват да се изобразяват градски пейзажи и теми засягащи градския живот.
Най известни художници от този период са: Александър Жендов, Кирил  Цонев, Иван Фунев
Вижте урока и репродукциите към него на стр.77-80 в учебника.
Задача:Изберете си картина на Владимир Димитров–Майстора, Иван Милев или Васил Захариев и я прерисувайте.